Serba sedikit pengenalan...


Entahlah... memang dari kecik, aku ni minat sangat melukis. Mungkin minat aku ni turun dari bapak aku yang juga minat melukis.
Memang dari sekolah lagi aku dah mula melibatkan diri dalam bidang kartun ni. Semua majalah kartun kat Malaysia ni aku hantar hasil kartun aku... kot boleh masuk.
Dan aku masih ingat, kartun aku yang 'first' sekali dalam hidup aku ni tersiar dalam majalah 'GELAGAT'. Bangga sekali aku waktu tu. Tapi yang sedihnya aku hanya dapat tengok kat kedai buku je... Pasal masa tu 'budget' tak de... Maklumlah, belanja sekolah pun ciput je... Tapi semangat punya pasal, aku ikat perut... Tak makan pun tak apa janji dapat beli 'GELAGAT' tu.
Akhirnya dapat juga aku beli majalah tu. Dapat je.... perrgggh... aku teliti katun dalam majalah tu sampai pagi sampai malam dok tengok 'page' tu je...Puas betul hati aku...
Haaa.... begitulah serba sedikit permulaan hidup aku sebagai seorang pelukis kartun. Hidup kartunis Malaysia!

0 ulasan: